GC is bedenker van het World Food Center concept. In 2011 is het concept ontwikkeld en inmiddels is World Food Center Nederland in een ver gevorderd stadium. Er is wereldwijde interesse voor het WFC concept en is GC momenteel met diverse overheden in gesprek voor het onderzoeken van nieuwe WFC centra.
Het World Food Center Nederland (Ede), een plek met internationale allure, waar iedereen kan ondervinden wat de kracht is van de totale Agro Foodsector. Met de voedselwaardeketen als rode draad doet de bezoeker van WFC food-gerelateerde ervaringen op. Een onafhankelijk platform, zowel fysiek als digitaal, voor bedrijven, kennisinstellingen en consumenten met als doel kennis over voeding en gezondheid, verduurzaming, productiemethoden en technische ontwikkelingen te verspreiden.
In WFC Experience zullen bezoekers (jong en oud) zelf ervaren hoe hun voedsel wordt geproduceerd, bewerkt, getransporteerd en gegeten. Bezoekers worden op een prikkelende manier ‘meegezogen’ in de verhalen van ons voedsel. Technieken als virtual reality, hologrammen en 3D worden gemengd met storytelling en het zelf actief meedoen door de bezoekers. De experience biedt zo een fascinerende leerzame beleving die bezoekers echt emotioneel raakt.
Voor meer informatie over World Food Center Nederland zie www.wordlfoodcenter.net